måndag 5 juli 2010

En intervju med Christan Marashio


Av John Hawkins

Christan Marashio driver en populär dating råd blogg som heter "...... Och det är därför du är enkel. "Efter att ha läst hennes blogg, jag har hittat henne skriftligen begära att bli superb och hennes råd för att vara allmänt spot-on. Så lyckades jag springa ner Christan för en intervju. Vad som följer är en redigerad utskrift av vårt samtal:

... Vad missuppfattningar tror du att män och kvinnor har om varandra i dating? Vad män tycker att kvinnor tänker att de inte är och vad de kvinnor tror att män tänker att de inte är?

Jag tror att män utgår från att när kvinnor säger att vi letar efter någon finansiellt stabilt, som vi menar, jag letar efter någon som är på gång för att hålla mig i den livsstil som jag har varit vana vid.

Och vad vi menar med finansiellt stabilt och fast är, vi pratar känslomässigt - vi pratar säkert - vi pratar tillsammans. Det är inte så mycket om hur mycket du gör, men är du på en plats där du betalar dina räkningar, ta hand om dig själv och ditt liv är inte i ständig omstörtning?

Det är mer vad kvinnor menar när vi säger vi vill ha någon finansiellt stabilt, fast och säker. Män höra det och de tycker "Gold Digger" och det är inte fallet.

Hur är det tvärtom? Vad tror du kvinnor är misperceiving att män säger?

Du vet, jag kommer att behöva gå för ålder, en. ... Kvinnor anta att eftersom de tror att de ser yngre, som innebär att de bör vara lika attraktivt som en kvinna som faktiskt är yngre. Jag har många kvinnor som skriver in och säga: "Jag är fyrtio, men alla mina vänner säger att jag ser trettio, och jag alltid säger," Ja, det är genomförbart, men din vagina fortfarande är fyrtio. "

I slutet av dagen, jag vill inte säga män bara bryr sig om en vagina - de inte uppenbarligen. Men män vill återge ... Jag tror att män, när de anser ungdom, de inte bara se på skönhet, de anser mindre bagage, ni vet, det ska inte vara så svårt, och det kommer inte att vara så många fälgar att hoppa igenom. Kvinnor utgår från att män väljer yngre kvinnor eller dras till yngre kvinnor eftersom de är sexistisk eller ageist på något sätt. Men, det är inte bara en reproduktiv sak.

Återigen går den tillbaka till som vill ha en kvinna som får dem att må bra om sig själva - och det är inte bara för att hon är yngre. Det är inte det som gör honom att må bra om sig själv. Han tror inte att han är något pris eftersom han kunde få lite ung kvinna. Det handlar mer om den yngre kvinnan kommer till bordet med mindre bagage och mindre fördomar. Så med relationen i den killen sinne kommer att vara lite enklare.

Du är mycket vänlig mot stipendiaterna här måste jag säga, eftersom jag skulle ha gått ganska mycket med den allmänna tolkningen där. Så du är faktiskt snyggare än jag och jag är en kille.

Vad menar du?

Tja, jag menar, skulle jag ha sagt de män som gillar yngre kvinnor gillar dem eftersom de är yngre och de känner sig bättre om sig själva eftersom de är dejta en yngre kvinna. Jag menar, vad gör en 18 år gammal har att erbjuda en 35 år gammal med den skillnaden att hon är 18? Han kan berätta för alla sina vänner, "Hey titta, jag dejta en 18 år gammal."

Ja, men omvänt, vad gör en 40-årig kvinna ge en 25 årig kille, förutom erfarenhet av att säga "jag dejta en äldre kvinna?"

Tja, det är sant.

... Det finns många killar som det där ute, men jag väljer att inte betrakta dem citerar, unquote, typiska eller normen.

Kan du beskriva den värsta dagen du någonsin personligen varit på?

... Du vet, jag hade en online-datum troligen ungefär ett år sedan, där bilden var helt klart en bra tio till femton år gammal, men såg mycket senare. Jag satt vid mitt bord omrörning min margarita hela tiden eftersom jag tittar på ansiktet och tror att det är inte min dag, detta är hans pappa.

Har du någonsin ta upp det med honom? Sa du något?

Nej, jag lämnade. Jag sa bara ... här är pengar för min dricka, det var trevligt att träffas, och jag lämnade. Det finns ingen mening med att föra upp den. Vad ska han säga? Jag menar verkligen, finns det någon mening och du inte vill skam någon ...

Vad är det värsta bit av konventionell visdom om dating som är flyter runt där ute?

Jag gillar inte när folk berättar kvinnor att de måste ... göra en kille förtjäna det. Eftersom jag anser att många kvinnor antar att det betyder att han har antingen spendera en avsevärd summa pengar på mig eller jag måste få honom att hoppa genom fälgar för att förtjäna min kärlek eller uppmärksamhet. Vad både män och kvinnor måste förstå är det inte bara mannen eller kvinnan i förhållandet det är "fångst." Du är både "fångst."

... Det var en artikel i New York Post där de pratade med singlar. De hade en enda kille och en enda tjej och mannen mycket fritt tillträde ... "Jag vill verkligen träffa någon. Jag behöver någon att slags hålla mig i linje, och jag verkligen vill ha någon i mitt liv "... medan kvinnan sa: "Åh, jag njuter av min frihet, och jag älskar att vara singel i den här stan." Jag lägger den här där ute för min målgrupp och sade: "Är det möjligt att kvinnor har berättat för sig så länge , "Jag behöver inte en man att fylla mig, och åh, jag älskar att vara singel", att det nästan har blivit en slags coping mekanism? "

... När vi blir äldre, när du slår 35, 36, 37, så får man avslog en mycket oftare. Män är inte lika mottagliga för kvinnor över 35 eller 36. De tenderar att inte betala oss den uppmärksamhet som de gjorde när vi var 28. Så jag undrar, om du tror att vi säger ... oss att som en coping mekanism ... så att vi inte känner sting av avstötning. ... Har vi sagt att vår bekostnad? För när vi hittar någon som vi gillar, vi har sagt till oss själva att vi är så glada att vara singel, att vi kämpar för att införliva någon annan i vårt liv.

Jag tror det är något som går på med både män och kvinnor. Jag tror att både män och kvinnor tänkte: "Å, jag älskar att vara singel och det är min lekplats och det är som ett barn i en godisbutik." Då killar kommer till en viss ålder och de vill bosätta sig.

Vi hade just denna uppmaning häromdagen. Han var 41 år gammal och sa, du vet, "jag hoppas att ha, du vet, 3 till 4 barn, och jag tror inte jag kommer att ha några problem med att få en kvinna i 20-talet" och ni kan tala med vad han förväntas att denna killen bara hade inte räknade in något om kvinnan.

Jag tror att när du kommer att vara ensamstående så länge och tänkt just på dig själv så länge, tror jag när det blir dags att låta någon i blir det en verklig kamp. Jag tror att det finns många hinder kommer upp som de måste övervinna.

Det finns en gemensam uppfattning med en massa män som trevliga killar avsluta sista med kvinnor. Vad tycker du om det? Sant? Falskt?

Jag tror att det beror på vad du menar med "fin". Jag tycker att kvinnor inte attraheras av trevliga män? Nej, det tror jag inte. Jag tror det är befängt. Jag tror att de älskar trevliga killar.

Jag vet att jag personligen älskar en man som håller dörren för mig, samtal när han säger att han ska, och som inte spelar spel. Tycker jag att vi gillar någon som är mer av en utmaning? Jag tror att både män och kvinnor gör.

Jag tror mer när vi är yngre, vi ogilla citera unquote trevliga killar för att vi jagar efter killar som kanske är utom vår liga eller inte är bra för oss. Men jag tror att när vi blir äldre, lär vi oss att uppskatta trevlig kille. Jag håller inte med denna idé att kvinnor är: "Åh, vem vill ha en trevlig kille? Jag vill ha en dålig kille. Jag vill ha en kille som är inte snällt. "Det är löjligt ...

Nu sista frågan. Det finns en Hur man kan locka och förstå Men e-guide på din webbplats. Jag antar att du skrev det, det är rätt?

Ja.

En av de saker man säger att det kan säga är "hur man avgör hans verkliga avsikter." Så hur gör man det?

Två saker: man lyssnar på vad han säger och du lyssna på tarmen. Vår instinkt är det viktigaste verktyget som vi har. Vid foten av det hela, vi är djur. Jag kan titta på min katt, när han hör ett ljud utanför, ser en fågel, eller ens hör en fågel fladdrar - och han reagerar. Det finns inga filter. Det är inte grumlade hans instinkter.

När en kille är på dejt med dig, eller ens i sin online dating profil och säger saker som "Jag jobbar mycket och jag reser mycket, och jag skulle verkligen vilja ha någon att umgås med." What's han i grunden säger är "Jag tänker inte att vara omkring, jag letar efter något tillfälligt." Om du säger till honom, "Gör mig en tjänst - att försöka ge mig som 48 timmar i förväg eftersom jag har andra planer" eller vad, och han inte gör det är han inte lyssnar på dina behov. Han är inte ens försöker att tillgodose dina behov.

Även när du e-post någon på en online dating site och du säger: "Här är mitt nummer, varför vi inte pratar i telefon?" Och han skickar mail till dig igen, nästan som om du inte ens säga: "Låt oss tala om telefonen, "han inte lyssnar på dig. Det är ett dåligt tecken.

Så det är hur du kan säga vad hans avsikter är. De små tecknen, de små satser, men mer än något annat när du är vid denna tidpunkt och något inte verkar stämma, det är antagligen för att det inte är.

Christan, utestående. Tack för din tid.

Stosowania tej taktyki Tworzenie aur? tajemniczo?ci wok�? Ciebie