söndag 20 februari 2011

Peeping Tom flyr, men lämnar sin stege bakom


En Peeping Tom sett tittade in en andra våning fönster i en mans lägenhet flydde innan kunde fånga honom, men han lämnade en central del av bevisningen bakom - hans stege.

Matt Edgerton, 24, sa han och ett datum var hemma 24 mars när han märkte en skugga röra sig över hans sovrumsfönster och gick för att undersöka. När han drog tillbaka gardinen, han ansikte mot ansikte med en medelålders man peering i.

`` Min näsa var faktiskt röra fönstret och det var som, boom! Hans ansikte var precis där,''Edgerton sagt. `` Det var som en skräckfilm.''

Polisen Lt Rob Sinden, som leder utredningen, sade:. `` Stegen är absolut i vårt förvar''

Edgerton sade mannen verkade lika förvånad som han när ridån drogs öppen och klättrade ned för stegen. Edgerton sprang ut, men mannen var borta så han kallade polisen.

`` Jag försökte öppna mitt fönster för att driva stegen över men jag kunde inte få upp den,''sade han.

Sinden avböjt att ge fler detaljer eftersom undersökningen pågår.

`` Vi har haft liknande fall tidigare, men jag kan inte säga att vi någonsin haft en individuell använda en stege,''sade han. `` Det är en person som arbetar mycket flitigt på Tjuvkika.''